- ZAMAWIAJĄCY:
Ośrodek Pomocy Społecznej w Andrychowie
ul. Starowiejska 22b
34-120 Andrychów
Tel. 33 875 33 00
e-mail: ops@opsandrychow.pl - PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA:
„Świadczenie usług i czynności w zakresie ochrony danych osobowych
w charakterze Inspektora Ochrony Danych Osobowych (IOD) oraz usług i czynności w zakresie podejmowania działań następczych w związku ze zgłoszeniami naruszenia prawa w charakterze Inspektora Ochrony Sygnalistów (IOS) w roku 2025”
Liczba osób – 1
Usługa będzie świadczona w wymiarze co najmniej 5 godzin w miesiącu, w zależności od aktualnych potrzeb Zamawiającego – wynagrodzenie określone zostanie ryczałtowo. - RODZAJ ZAMÓWIENIA:
Usługi - TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA: od dnia wynikającego z umowy
do 31 grudnia 2025 roku - KRYTERIUM WYBORU OFERT – 100 % cena
Oferowana miesięczna cena brutto nie może przekroczyć 410 zł brutto.
Ceną w rozumieniu przepisów art. 3 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług jest wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą kupujący jest obowiązany zapłacić przedsiębiorcy za towar lub usługę; w cenie uwzględnia się podatek od towarów i usług oraz podatek akcyzowy, jeżeli na podstawie odrębnych przepisów sprzedaż towaru (usługi) podlega obciążeniu podatkiem od towarów i usług lub podatkiem akcyzowym.
WAŻNE: Cena oferty wykonawcy będącego osobą fizyczną niewykonującej działalności gospodarczej winna być wyrażona w kwocie brutto bez narzutów na wynagrodzenie, których obowiązek uregulowania dotyczy zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia rozmowy z potencjalnym Wykonawcą, która może mieć wpływ na ostateczny wynik postępowania. - OGÓLNY ZAKRES WYKONYWANYCH CZYNNOŚCI:
Do obowiązków Wykonawcy będzie należało w szczególności:- w ramach pełnienia funkcji IOD:
- informowanie Zamawiającego i jego pracowników o obowiązkach wynikających z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej „RODO” i doradzać w tej sprawie,
- monitorowanie procesów przetwarzania danych osobowych zachodzących u Zamawiającego,
- przeprowadzanie co najmniej raz w roku dla pracowników Zamawiającego szkolenia z zakresu ochrony danych osobowych, uwzględniającego specyfikę działalności Zamawiającego,
- przeprowadzanie na bieżąco szkoleń z zakresu ochrony danych osobowych dla nowo przyjętych przez Zamawiającego pracowników/praktykantów/stażystów,
- informowanie na bieżąco o zmianie przepisów z zakresu ochrony danych osobowych, związanych ze specyfiką działalności Zamawiającego,
- przeprowadzanie audytów,
- monitorowanie operacji przetwarzania danych osobowych w systemach informatycznych,
- dokonywanie oceny wpływu skutków (analiza ryzyka) na planowane operacje związane z przetwarzaniem danych osobowych,
- współpracowanie z organem nadzorczym (UODO),
- pełnienie funkcji punktu kontaktowego w kwestiach związanych z przetwarzaniem danych osobowych u Zamawiającego,
- identyfikowanie i aktualizowanie zbiorów danych osobowych,
- weryfikowanie, zmiana, tworzenie lub modyfikowanie treści klauzul związanych z przetwarzaniem danych osobowych,
- prowadzenie rejestru czynności przetwarzania danych osobowych,
- zarządzanie upoważnieniami do przetwarzania danych osobowych,
- zarządzanie ewidencją osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych,
- zarządzanie rejestrem oraz umowami powierzenia przetwarzania danych osobowych,
- branie udziału w kontrolach, prowadzonych u Zamawiającego przez inne podmioty,
- w ramach pełnienia funkcji IOS:
W oparciu o przepisy Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii:- aktualizowanie Procedury dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Ośrodku Pomocy Społecznej w Andrychowie, sprawowanie nadzoru i monitorowanie przestrzegania Procedury
- sprawowanie nadzoru nad obszarem ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa oraz innych mających miejsce u Zamawiającego nieprawidłowości,
- obsługa kanałów zgłoszeniowych utworzonych na potrzeby przyjmowania zgłoszeń o naruszeniach prawa u Zamawiającego,
podejmowanie działań następczych w związku ze zgłoszeniami.
W celu realizacji zadań Wykonawca zobowiązuje się:- utrzymywać stały kontakt telefoniczny z Zamawiającym,
- utrzymywać kontakt z Zamawiającym za pomocą środków komunikacji elektronicznej
- wizytować siedzibę Zamawiającego minimum 1 raz w miesiącu.
- w ramach pełnienia funkcji IOD:
- WYMAGANIA DOTYCZĄCE WYKONAWCY:
- w przypadku osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej:
- wykształcenie wyższe prawnicze,
- posiadanie szerokiej wiedzy na temat prawa i praktyk w dziedzinie ochrony danych oraz umiejętności wypełnienia zadań, o których mowa w art. 39 (RODO) oraz wysokiego poziomu znajomości przepisów Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii,
- minimum trzyletnie doświadczenie w zakresie praktyki stosowania przepisów z zakresu ochrony danych osobowych w jednostce sektora finansów publicznych,
- dyspozycyjność.
- w przypadku podmiotów prowadzących działalność gospodarczą dysponowanie co najmniej jedną osobą, która zostanie wyznaczona do pełnienia funkcji IOD i IOS:
- posiadającą wykształcenie wyższe prawnicze,
- posiadającą szeroką wiedzę na temat prawa i praktyk w dziedzinie ochrony danych osobowych oraz umiejętności wypełnienia zadań, o których mowa w art. 39 (RODO) oraz wysoki poziom znajomości przepisów Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii,
- posiadającą trzyletnie doświadczenie w zakresie praktyki stosowania przepisów z zakresu ochrony danych osobowych w jednostce sektora finansów publicznych,
- dyspozycyjną.
- w przypadku osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej:
- SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERTY:
- Ofertę należy sporządzić na „Formularzu ofertowym” stanowiącym załącznik do niniejszego ogłoszenia.
- Oferta powinna być sporządzona w języku polskim oraz podpisana.
- Dodatkowe dokumenty, które należy załączyć do oferty:
- dokument potwierdzający wykształcenie* i doświadczenie osoby mającej pełnić funkcję IOD i IOS,
- inne dodatkowe dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje
i umiejętności osoby, mającej pełnić funkcję IOD i IOS.
*jeżeli osoba posiadająca wykształcenie prawnicze jest jednocześnie aplikantem adwokackim/ adwokatem lub aplikantem radcowskim/ radcą prawnym, przedstawienie dokumentu potwierdzające wykształcenie nie jest wymagane. Informacja zostanie zweryfikowana odpowiednio w oparciu o Krajowy Rejestr Adwokatów i Aplikantów Adwokackich lub Krajową Wyszukiwarkę Radców Prawnych. Wówczas w formularzu ofertowym należy wskazać imię i nazwisko osoby, która będzie pełniła funkcję IOD i IOS oraz numer wpisu i/lub okręg izby.
- MIEJSCE I TERMIN ZŁOŻENIA OFERTY:
- Ofertę złożyć należy do dnia 27 grudnia 2024r. do godziny 15.00:
- w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej ul. Starowiejska 22b w Andrychowie – Dziennik Podawczy (liczy się data wpływu do Ośrodka) – w takim przypadku ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie, a następnie umieścić na niej dopisek „Świadczenie usług IOD i IOS w OPS w Andrychowie w roku 2025”, (ofertę można złożyć osobiście albo przesłać pocztą) lub
- za pośrednictwem poczty elektronicznej: ops@opsandrychow.pl – w takim przypadku formularz oferty winien zostać najpierw podpisany, a następnie zeskanowany i przesłany wraz ze skanami pozostałych dokumentów, dołączanych do formularza. Plik/folder z przesyłanymi skanami dokumentów winien zostać zabezpieczony hasłem (zaszyfrowany).
- Osoba do kontaktów w przedmiocie zamówienia: Lidia Radwan, Ewa Boryska, tel. 33 870 89 62
- Ofertę złożyć należy do dnia 27 grudnia 2024r. do godziny 15.00:
- INFORMACJE DODATKOWE:
- Niniejsze postępowanie nie obliguje Zamawiającego do zawarcia umowy.
- Otwarcie ofert cenowych nie ma charakteru publicznego.
- Oferty złożone po terminie wskazanym w pkt IX.1 zostają odrzucone.
- W treści oferty wymagane jest, aby oferent zaproponował miesięczną kwotę brutto mając jednocześnie na uwadze wysokość minimalnej stawki godzinowej, która będzie obowiązywała w roku 2025. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12.09.2024 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2025 r. stanowi, że wysokość stawki godzinowej o 1 stycznia 2025r. wynosić będzie 30,50 zł brutto.
- Dokumenty niekompletne lub wadliwie wypełnione nie podlegają uzupełnieniu lub poprawieniu.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od naboru bez podania przyczyny lub niedokonania wyboru spośród osób, którzy będą spełniały warunki formalne.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do zawarcia umowy na okres krótszy niż do 31 grudnia 2024 roku w zależności od wysokości zabezpieczonych środków w budżecie, a Wykonawca określając cenę realizacji usługi winien tę okoliczność uwzględnić.
- Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 33 870 89 62.
- Osoby, które będą spełniały warunki formalne dodatkowo mogą zostać zaproszone na rozmowę kwalifikacyjną.
- Ośrodek nie przywiduje zwracania dokumentacji poszczególnym wnioskodawcom, bez względu na wynik postępowania.
- W związku z trwającą agresją wojskową Rosji wobec Ukrainy oraz doniesieniami o okrucieństwach popełnianych przez rosyjskie siły zbrojne w Ukrainie w ramach piątego pakietu sankcji gospodarczych i indywidualnych wobec Rosji w dniu 8 kwietnia 2022 r. Rada Unii Europejskiej przyjęła rozporządzenie (UE) 2022/576 w sprawie zmiany rozporządzenia (UE) nr 833/2014 dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (Dz. Urz. UE nr L 111 z 8.4.2022, str. 1), które ustanawia ogólnounijny zakaz udziału rosyjskich wykonawców w zamówieniach publicznych i koncesjach udzielanych w państwach członkowskich Unii Europejskiej. Przepisy rozporządzenia 2022/576 weszły w życie następnego dnia po publikacji, tj. w dniu 9 kwietnia 2022 r.
Na mocy art. 1 pkt 23 rozporządzenia 2022/576 do rozporządzenia Rady (UE) nr 833/2014 z dnia 31 lipca 2014 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (Dz. Urz. UE nr L 229 z 31.7.2014, str. 1) zostały dodane przepisy art. 5k w następującym brzmieniu:- Zakazuje się udzielania lub dalszego wykonywania wszelkich zamówień publicznych lub koncesji objętych zakresem dyrektyw w sprawie zamówień publicznych, a także zakresem art. 10 ust. 1, 3, ust. 6 lit. a)–e), ust. 8, 9 i 10, art. 11, 12, 13 i 14 dyrektywy 2014/23/UE, art. 7 i 8, art. 10 lit. b)–f) i lit. h)–j) dyrektywy 2014/24/UE, art. 18, art. 21 lit. b)–e) i lit. g)–i), art. 29 i 30 dyrektywy 2014/25/UE oraz art. 13 lit. a)–d), lit. f)–h) i lit. j) dyrektywy 2009/81/WE na rzecz lub z udziałem:
- obywateli rosyjskich lub osób fizycznych lub prawnych, podmiotów lub organów z siedzibą w Rosji;
- osób prawnych, podmiotów lub organów, do których prawa własności bezpośrednio lub pośrednio w ponad 50 % należą do podmiotu, o którym mowa w lit. a) niniejszego ustępu; lub
- osób fizycznych lub prawnych, podmiotów lub organów działających w imieniu lub pod kierunkiem podmiotu, o którym mowa w lit. a) lub b) niniejszego ustępu, w tym podwykonawców, dostawców lub podmiotów, na których zdolności polega się w rozumieniu dyrektyw w sprawie zamówień publicznych, w przypadku gdy przypada na nich ponad 10 % wartości zamówienia.
- Na zasadzie odstępstwa od ust. 1 właściwe organy mogą zezwolić na udzielenie i dalsze wykonywanie zamówień, których przedmiotem jest
- eksploatacja, utrzymanie, likwidacja potencjału jądrowego do zastosowań cywilnych, i gospodarowanie odpadami promieniotwórczymi pochodzącymi z tego potencjału, zaopatrzenie go w paliwo, ponowne przetwarzanie paliwa i zapewnienie jego bezpieczeństwa, oraz kontynuacja projektowania, budowy i oddania do eksploatacji potrzebne do ukończenia cywilnych obiektów jądrowych, a także dostawa prekursorów do wytwarzania medycznych radioizotopów i na potrzeby podobnych zastosowań medycznych, technologii krytycznych na potrzeby monitorowania promieniowania środowiskowego, jak również współpraca w dziedzinie cywilnego wykorzystania energii jądrowej, w szczególności w dziedzinie badań i rozwoju;
- współpraca międzyrządowa w ramach programów kosmicznych;
- dostarczanie absolutnie niezbędnych towarów lub świadczenie absolutnie niezbędnych usług, które mogą być dostarczane lub świadczone wyłącznie przez osoby, o których mowa w ust. 1, lub których dostarczenie lub świadczenie w wystarczającej ilości lub w wystarczającym wymiarze mogą zapewnić wyłącznie osoby, o których mowa w ust. 1;
- funkcjonowanie przedstawicielstw dyplomatycznych i konsularnych Unii i państw członkowskich w Rosji, w tym delegatur, ambasad i misji, lub organizacji międzynarodowych w Rosji korzystających z immunitetów zgodnie z prawem międzynarodowym;
- zakup, przywóz lub transport gazu ziemnego i ropy naftowej, w tym produktów rafinacji ropy naftowej, a także tytanu, aluminium, miedzi, niklu, palladu i rudy żelaza z Rosji lub przez Rosję do Unii; lub
- zakup, przywóz lub transport do Unii węgla oraz innych stałych paliw kopalnych, wymienionych w załączniku XXII, do dnia 10 sierpnia 2022 r.
- Zainteresowane państwo członkowskie informuje pozostałe państwa członkowskie oraz Komisję o każdym zezwoleniu udzielonym na podstawie niniejszego artykułu w terminie dwóch tygodni od udzielenia zezwolenia.
- Zakazy ustanowione w ust. 1 nie mają zastosowania do wykonywania do dnia 10 października 2022 r. umów zawartych przed dniem 9 kwietnia 2022 r”.
Rozporządzenie 2022/576 ma zasięg ogólny i obowiązuje bezpośrednio we wszystkich państwach członkowskich. W konsekwencji od dnia 9 kwietnia 2022 r. zamówienia o wartości równej lub przekraczającej progi unijne udzielane zgodnie z przepisami ustawy – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2021 r. poz. 1121, 1598, 2054 i 2269 oraz z 2022 r. poz. 25) oraz zamówienia o wartości równej lub przekraczającej progi unijne wyłączone na podstawie art. 10 ust. 1 pkt 3 i 4, art. 11 ust. 1 pkt 1-5 i 7-10, art. 13 ust. 1 pkt 3-8, art. 363 ust. 1, art. 365 i art. 366 ustawy – Prawo zamówień publicznych, a także koncesje o wartości równej lub przekraczającej próg unijny udzielane zgodnie z przepisami ustawy o umowie koncesji na roboty budowlane lub usługi (Dz.U. z 2021 r. poz. 541) oraz koncesje o wartości równej lub przekraczającej próg unijny wyłączone na podstawie art. 5 ust. 1 pkt 2 lit. b)-f), pkt 3 lit. a) i c)-k) oraz pkt 4-13 ustawy o umowie koncesji na roboty budowlane lub usługi nie mogą być udzielane podmiotom rosyjskim w rozumieniu przepisów rozporządzenia 833/2014 zmienionego rozporządzeniem 2022/576. Zakaz obejmuje również podwykonawców, dostawców i podmioty, na których zdolności wykonawca lub koncesjonariusz polega, w przypadku gdy przypada na nich ponad 10 % wartości zamówienia lub koncesji. W odniesieniu do umów w sprawie zamówienia publicznego i umów koncesji zawartych przed dniem 9 kwietnia 2022 r. zakaz udziału rosyjskich wykonawców w rozumieniu przepisów rozporządzenia 833/2014 zmienionego rozporządzeniem 2022/576 zacznie obowiązywać po upływie 6 miesięcy od dnia wejścia w życie rozporządzenia 2022/576, tj. w dniu 10 października br.
12. Na podstawie art. 7 ust. 1 Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego ( Dz. U. z 2023 r. poz. 1497 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą sankcyjną , z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy Pzp wyklucza się:- wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
- wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
- wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy.
Powyższe zapisy ustawy sankcyjnej mają także zastosowanie do postępowania zmierzającego do udzielenia zamówienia publicznego oraz konkursów o wartości mniejszej niż kwoty określone w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych lub z wyłączeniem stosowania tej ustawy, tj. do:- zamówień klasycznych oraz organizowania konkursów, których wartość jest równa lub przekracza kwotę 130 000 złotych, przez zamawiających publicznych;
- zamówień sektorowych oraz organizowania konkursów, których wartość jest równa lub przekracza progi unijne, przez zamawiających sektorowych;
- zamówień w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa, których wartość jest równa lub przekracza progi unijne, przez zamawiających publicznych oraz zamawiających sektorowych;
- zamówień klasycznych oraz organizowania konkursów, których wartość jest równa lub przekracza progi unijne, przez zamawiających subsydiowanych w okolicznościach, o których mowa w art. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych (art. 7 ust. 9 ustawy sankcyjnej).
- Zakazuje się udzielania lub dalszego wykonywania wszelkich zamówień publicznych lub koncesji objętych zakresem dyrektyw w sprawie zamówień publicznych, a także zakresem art. 10 ust. 1, 3, ust. 6 lit. a)–e), ust. 8, 9 i 10, art. 11, 12, 13 i 14 dyrektywy 2014/23/UE, art. 7 i 8, art. 10 lit. b)–f) i lit. h)–j) dyrektywy 2014/24/UE, art. 18, art. 21 lit. b)–e) i lit. g)–i), art. 29 i 30 dyrektywy 2014/25/UE oraz art. 13 lit. a)–d), lit. f)–h) i lit. j) dyrektywy 2009/81/WE na rzecz lub z udziałem: