Świadczenie usługi opiekuna w Noclegowni dla Osób Bezdomnych w Andrychowie w okresie od stycznia 2025 r. do 31 grudnia 2025 r.”

Powiększ obrazDziewczyna przed laptopem

  1. ZAMAWIAJĄCY:
    Ośrodek Pomocy Społecznej w Andrychowie
    ul. Starowiejska 22b
    34-120 Andrychów
    Tel. 33 875 33 00
    e-mail: ops@opsandrychow.pl
  2. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA:
    Świadczenie usługi opiekuna w Noclegowni dla Osób Bezdomnych w Andrychowie w okresie od stycznia 2025 r. do 31 grudnia 2025 r.”
    Liczba osób – 2
  3. RODZAJ ZAMÓWIENIA:
    Usługi
  4. OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ORAZ WIELKOŚĆ ZAMÓWIENIA:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi opiekuna w Noclegowni zgodnie
    z aktualnymi potrzebami Zamawiającego. Świadczenie usług będzie odbywać się
    w godzinach funkcjonowania Noclegowni, a mianowicie:
    • w sezonie letnim  tj. od 01 kwietnia  do  30 września w godzinach
      od 19.00 – 07:00 rano
    • w sezonie zimowym  tj. od 01 października  do  31 marca w godzinach od 18.00 – 08:00 rano a co za tym idzie będzie obejmować dni robocze, soboty, niedziele i pozostałe dni ustawowo wolne od pracy.
      Przewidywany łączny wymiar godzin realizacji usług czasu pracy (tj. łącznie dla 2 wykonawców) wynosić będzie 2504 godzin wg uzgodnionych harmonogramów.

      W szczególnie uzasadnionych przypadkach i w zależności od potrzeb, Zamawiający w porozumieniu z Wykonawcą może zlecić świadczenie usług będących przedmiotem zamówienia w innym wymiarze (większym lub mniejszym). Miesięczne wynagrodzenie Wykonawcy uzależniane będzie od faktycznie zrealizowanych godzin usług.

  5. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA: od dnia wynikającego z umowy
    do 31 grudnia 2025 r.
  6. KRYTERIUM WYBORU OFERT
    100 % cena. Miesięczne wynagrodzenie jest uzależnione od wymiaru świadczonych usług w danym miesiącu.
    Ceną w rozumieniu przepisów art. 3 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług jest wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą kupujący jest obowiązany zapłacić przedsiębiorcy za towar lub usługę; w cenie uwzględnia się podatek od towarów i usług oraz podatek akcyzowy, jeżeli na podstawie odrębnych przepisów sprzedaż towaru (usługi) podlega obciążeniu podatkiem od towarów i usług lub podatkiem akcyzowym.
    WAŻNE: Cena oferty wykonawcy będącego osobą fizyczną niewykonującej działalności gospodarczej winna być wyrażona w kwocie brutto bez narzutów na wynagrodzenie, których obowiązek uregulowania dotyczy zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia rozmowy z potencjalnym Wykonawcą, która może mieć wpływ na ostateczny wynik postępowania.
  7. OGÓLNY ZAKRES WYKONYWANYCH CZYNNOŚCI:
    Do obowiązków Wykonawcy będzie należało w szczególności:
    1. Sprawowanie nadzoru nad prawidłowym funkcjonowaniem Noclegowni oraz dbanie o bezpieczeństwo przebywających w niej osób;
    2. Przyjmowanie osób bezdomnych do Noclegowni;
    3. Dbanie o przestrzeganie regulaminu Noclegowni;
    4. Przestrzeganie przepisów porządkowych, bhp oraz ochrony przeciwpożarowej;
    5. Dbanie o wyposażenie Noclegowni oraz zapewnienie ciągłości jej funkcjonowania;
    6. Kontrola przyjmowanych osób na zawartość alkoholu bądź substancji psychoaktywnych w organizmie,
    7. Udzielanie pierwszej pomocy w sytuacjach zagrożenia życia lub zdrowia
      i wzywanie odpowiednich służb,
    8. Prowadzenie niezbędnej dokumentacji.
  8. KWALIFIKACJE OSOBY ŚWIADCZĄCEJ USŁUGI OPIEKUNA OSÓB PRZEBYWAJĄCYCH W NOCLEGOWNI
    Wymaganie dotyczące Wykonawcy:
    • wykształcenie zasadnicze branżowe lub zasadnicze zawodowe, co najmniej roczne doświadczenie w pracy z osobami bezdomnymi oraz ukończone szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy lub
    • wykształcenie co najmniej średnie lub średnie branżowe oraz ukończone szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy.
  9. SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERTY:
    • Ofertę należy sporządzić na „Formularzu ofertowym” stanowiącym załącznik do niniejszego ogłoszenia.
    • Oferta powinna być sporządzona w języku polskim oraz podpisana pod rygorem odrzucenia oferty.
    • Dodatkowe dokumenty, które należy załączyć do oferty:
      1. dokument potwierdzający wykształcenie i doświadczenie
      2. oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na podjęcie zatrudnienia,
  10. MIEJSCE I TERMIN ZŁOŻENIA OFERTY:
    1. Ofertę złożyć należy do dnia 20 grudnia 2024r. do godziny 15.00: w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej ul. Starowiejska 22b w Andrychowie – Dziennik Podawczy (liczy się data wpływu do Ośrodka) – w takim przypadku ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie, a następnie umieścić na niej dopisek ,,Świadczenie usługi opiekuna w Noclegowni dla Osób Bezdomnych w Andrychowie w okresie od stycznia 2025 r. do 31 grudnia 2025 r.” (ofertę można złożyć osobiście albo przesłać pocztą) lub za pośrednictwem poczty elektronicznej: ops@um.andrychow.pl – w takim przypadku formularz oferty winien zostać najpierw podpisany, a następnie zeskanowany i przesłany wraz ze skanami pozostałych dokumentów, dołączanych do formularza. Plik/folder z przesyłanymi skanami dokumentów winien zostać zabezpieczony hasłem (zaszyfrowany).
    2. Osoba do kontaktów w przedmiocie zamówienia: Aneta Wróbel
      tel. 33 870 89 81
  11. INFORMACJE DODATKOWE:
    1. Niniejsze postępowanie nie obliguje Zamawiającego do zawarcia umowy.
    2. Otwarcie ofert cenowych nie ma charakteru publicznego.
    3. W treści oferty wymagane jest, aby oferent zaproponował miesięczną kwotę brutto mając jednocześnie na uwadze wysokość minimalnej stawki godzinowej, która będzie obowiązywała w roku 2025. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12.09.2024 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2025 r. stanowi, że wysokość stawki godzinowej o 1 stycznia 2025r. wynosić będzie 30,50 zł brutto.
    4. Dokumenty niekompletne lub wadliwie wypełnione nie podlegają uzupełnieniu lub poprawieniu.
    5. Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej zastrzega sobie prawo do odstąpienia od naboru bez podania przyczyny lub niedokonania wyboru spośród osób, którzy będą spełniały warunki formalne.
    6. Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 33 870 89 62.
    7. Osoby, które będą spełniały warunki formalne dodatkowo mogą zostać zaproszone na rozmowę kwalifikacyjną – co może mieć wpływ na wybór wykonawcy.
    8. Ośrodek nie przywiduje zwracania dokumentacji poszczególnym wnioskodawcom, bez względu na wynik postępowania.
    9. Na podstawie ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów, w Ośrodku Pomocy Społecznej w Andrychowie wdrożono procedurę dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych. Pełna treść procedury dostępna jest na stronie internetowej Ośrodka oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Ośrodka.
    10. W związku z trwającą agresją wojskową Rosji wobec Ukrainy oraz doniesieniami o okrucieństwach popełnianych przez rosyjskie siły zbrojne w Ukrainie w ramach piątego pakietu sankcji gospodarczych i indywidualnych wobec Rosji w dniu 8 kwietnia 2022 r. Rada Unii Europejskiej przyjęła rozporządzenie (UE) 2022/576 w sprawie zmiany rozporządzenia (UE) nr 833/2014 dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (Dz. Urz. UE nr L 111 z 8.4.2022, str. 1), które ustanawia ogólnounijny zakaz udziału rosyjskich wykonawców w zamówieniach publicznych i koncesjach udzielanych w państwach członkowskich Unii Europejskiej. Przepisy rozporządzenia 2022/576 weszły w życie następnego dnia po publikacji, tj. w dniu 9 kwietnia 2022 r. Na mocy art. 1 pkt 23 rozporządzenia 2022/576 do rozporządzenia Rady (UE) nr 833/2014 z dnia 31 lipca 2014 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (Dz. Urz. UE nr L 229 z 31.7.2014, str. 1) zostały dodane przepisy art. 5k w następującym brzmieniu: Zakazuje się udzielania lub dalszego wykonywania wszelkich zamówień publicznych lub koncesji objętych zakresem dyrektyw w sprawie zamówień publicznych, a także zakresem art. 10 ust. 1, 3, ust. 6 lit. a)–e), ust. 8, 9 i 10, art. 11, 12, 13 i 14 dyrektywy 2014/23/UE, art. 7 i 8, art. 10 lit. b)–f) i lit. h)–j) dyrektywy 2014/24/UE, art. 18, art. 21 lit. b)–e) i lit. g)–i), art. 29 i 30 dyrektywy 2014/25/UE oraz art. 13 lit. a)–d), lit. f)–h) i lit. j) dyrektywy 2009/81/WE na rzecz lub z udziałem:
      1. obywateli rosyjskich lub osób fizycznych lub prawnych, podmiotów lub organów z siedzibą w Rosji;
      2. osób prawnych, podmiotów lub organów, do których prawa własności bezpośrednio lub pośrednio w ponad 50 % należą do podmiotu, o którym mowa w lit. a) niniejszego ustępu; lub
      3. osób fizycznych lub prawnych, podmiotów lub organów działających w imieniu lub pod kierunkiem podmiotu, o którym mowa w lit. a) lub b) niniejszego ustępu, w tym podwykonawców, dostawców lub podmiotów, na których zdolności polega się w rozumieniu dyrektyw w sprawie zamówień publicznych, w przypadku gdy przypada na nich ponad 10 % wartości zamówienia.
        Na zasadzie odstępstwa od ust. 1 właściwe organy mogą zezwolić na udzielenie i dalsze wykonywanie zamówień, których przedmiotem jest:
        1. eksploatacja, utrzymanie, likwidacja potencjału jądrowego do
          zastosowań cywilnych, i gospodarowanie odpadami
          promieniotwórczymi pochodzącymi z tego potencjału, zaopatrzenie go
          w paliwo, ponowne przetwarzanie paliwa i zapewnienie jego
          bezpieczeństwa, oraz kontynuacja projektowania, budowy i oddania do
          eksploatacji potrzebne do ukończenia cywilnych obiektów jądrowych, a
          także dostawa prekursorów do wytwarzania medycznych radioizotopów
          i na potrzeby podobnych zastosowań medycznych, technologii
          krytycznych na potrzeby monitorowania promieniowania
          środowiskowego, jak również współpraca w dziedzinie cywilnego
          wykorzystania energii jądrowej, w szczególności w dziedzinie badań i
          rozwoju;
        2. współpraca międzyrządowa w ramach programów kosmicznych;
        3. dostarczanie absolutnie niezbędnych towarów lub świadczenie absolutnie niezbędnych usług, które mogą być dostarczane lub świadczone wyłącznie przez osoby, o których mowa w ust. 1, lub których dostarczenie lub świadczenie w wystarczającej ilości lub w wystarczającym wymiarze mogą zapewnić wyłącznie osoby, o których mowa w ust. 1;
        4. funkcjonowanie przedstawicielstw dyplomatycznych i konsularnych Unii i państw członkowskich w Rosji, w tym delegatur, ambasad i misji, lub organizacji międzynarodowych w Rosji korzystających z immunitetów zgodnie z prawem międzynarodowym;
        5. zakup, przywóz lub transport gazu ziemnego i ropy naftowej, w tym produktów rafinacji ropy naftowej, a także tytanu, aluminium, miedzi, niklu, palladu i rudy żelaza z Rosji lub przez Rosję do Unii; lub
        6. zakup, przywóz lub transport do Unii węgla oraz innych stałych paliw kopalnych, wymienionych w załączniku XXII, do dnia 10 sierpnia 2022 r. Zainteresowane państwo członkowskie informuje pozostałe państwa członkowskie oraz Komisję o każdym zezwoleniu udzielonym na podstawie niniejszego artykułu w terminie dwóch tygodni od udzielenia zezwolenia. Zakazy ustanowione w ust. 1 nie mają zastosowania do wykonywania do dnia 10 października 2022 r. umów zawartych przed dniem 9 kwietnia 2022 r”. Rozporządzenie 2022/576 ma zasięg ogólny i obowiązuje bezpośrednio we wszystkich państwach członkowskich. W konsekwencji od dnia 9 kwietnia 2022 r. zamówienia o wartości równej lub przekraczającej progi unijne udzielane zgodnie z przepisami ustawy – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2021 r. poz. 1121, 1598, 2054 i 2269 oraz z 2022 r. poz. 25) oraz zamówienia o wartości równej lub przekraczającej progi unijne wyłączone na podstawie art. 10 ust. 1 pkt 3 i 4, art. 11 ust. 1 pkt 1-5 i 7-10, art. 13 ust. 1 pkt 3-8, art. 363 ust. 1, art. 365 i art. 366 ustawy – Prawo zamówień publicznych, a także koncesje o wartości równej lub przekraczającej próg unijny udzielane zgodnie z przepisami ustawy o umowie koncesji na roboty budowlane lub usługi (Dz.U. z 2021 r. poz. 541) oraz koncesje o wartości równej lub przekraczającej próg unijny wyłączone na podstawie art. 5 ust. 1 pkt 2 lit. b)-f), pkt 3 lit. a) i c)-k) oraz pkt 4-13 ustawy o umowie koncesji na roboty budowlane lub usługi nie mogą być udzielane podmiotom rosyjskim w rozumieniu przepisów rozporządzenia 833/2014 zmienionego rozporządzeniem 2022/576. Zakaz obejmuje również podwykonawców, dostawców i podmioty, na których zdolności wykonawca lub koncesjonariusz polega, w przypadku gdy przypada na nich ponad 10 % wartości zamówienia lub koncesji. W odniesieniu do umów w sprawie zamówienia publicznego i umów koncesji zawartych przed dniem 9 kwietnia 2022 r. zakaz udziału rosyjskich wykonawców w rozumieniu przepisów rozporządzenia 833/2014 zmienionego rozporządzeniem 2022/576 zacznie obowiązywać po upływie 6 miesięcy od dnia wejścia w życie rozporządzenia 2022/576, tj. w dniu 10 października 2023

Formularz oferty (68KB, .doc)

Klauzula informacyjna (39KB, .doc)